152 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 152

  • Samen Leren

    Interventie

    Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 8 jaar
  • Beter Bij de Les

    Interventie

    Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    8 tot en met 12 jaar
  • Fit en Vaardig op school

    Interventie

    Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    5 tot en met 11 jaar
  • YETS

    Interventie

    YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • Achterstanden door corona merkbaar verbeterd

    Nieuws uit het jeugdveld

    Vijf jaar na het uitbreken van de coronapandemie laten leerlingen en studenten weer herstel zien. Zo zijn de achterstanden in leren en studeren die ontstonden, merkbaar verbeterd.

  • Richtlijnen gebruiken in een wijkteam

    Nieuws van het NJi

    De nieuwe 'Q&A Werken met Richtlijnen Jeugdhulp en Jeugdbescherming' helpt wijkteams bij het signaleren van vragen over opgroeien en opvoeden.

  • Samen leren van incidenten

    Publicatie

    Incidenten in de jeugdhulp hebben een grote invloed op iedereen die erbij betrokken is. Deze vier gesprekskaarten kunnen helpen om het gesprek hierover aan te gaan.