Samen Leren
InterventieSamen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.
Tijd voor Toontje is een programma voor kinderen en hun moeders in de opvang die huiselijk geweld hebben meegemaakt.
Veerkracht is een interventie voor de begeleiding van kinderen die met hun ouders in de vrouwen- of de maatschappelijke opvang terechtkomen.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
EVA-Zahir is een 7x24 uursprogramma voor meisjes en jonge vrouwen die op de vlucht zijn voor eergerelateerd geweld door familie.
Vijf jaar na het uitbreken van de coronapandemie laten leerlingen en studenten weer herstel zien. Zo zijn de achterstanden in leren en studeren die ontstonden, merkbaar verbeterd.
82,5 procent van de kinderen die opgroeien met huiselijk geweld, zegt geen professionele hulp te krijgen. Dat meldt de Kinderombudsman.
Vijf jaar na de start van de coronapandemie kijkt Marielle Balledux in een interview terug op de gevolgen voor jongeren.