Doel
- Het meten van de intensiteit, duur en frequentie van zowel lichamelijke als zittende activiteiten.
- Onderscheid maken tussen actieve en inactieve mensen om inactieve deelnemers te kunnen selecteren voor een beweeginterventie.
- Evalueren van beweeginterventies door veranderingen in beweeg- en zittend gedrag zichtbaar te maken in een bepaalde periode.
Doelgroep
Adolescenten (12 tot 18 jaar) en jong volwassenen (25 tot 35 jaar).
Materialen
Het materiaal bestaat uit twee vragenlijsten: één voor adolescenten en één voor volwassenen. Er is nog geen handleiding.
Gebruik
De respondent vult de AQuAA schriftelijk in. Per activiteit geeft de respondent aan hoeveel van de afgelopen zeven dagen de activiteit plaatsvond en hoeveel tijd de respondent daar gemiddeld per dag mee bezig was. Bij de onderdelen vervoer naar school of werk, vrije tijd en sport vult de respondent in hoe inspannend de activiteit was, namelijk licht, gemiddeld of zwaar. Bij de onderdelen lichamelijke activiteit op werk of school en huishoudelijke activiteiten is de intensiteit van de activiteit voorgestructureerd in deze drie categorieën.