Jeugdparticipatie: 'Met alleen luisteren ben je er niet'
Nieuws van het NJiJongeren hebben het recht om hun stem te laten horen. Maar wordt ernaar hen geluisterd? Niet genoeg, stelt Nikki Udo van het NJi.
Jongeren hebben het recht om hun stem te laten horen. Maar wordt ernaar hen geluisterd? Niet genoeg, stelt Nikki Udo van het NJi.
Wat kun je betekenen voor kinderen en jongeren die opgroeien in armoede? Nikki Udo van het Nederlands Jeugdinstituut geeft tips.
Nick van Hummel van het NJi vindt een telefoonverbod prima, maar ziet het niet als de enige oplossing voor onverantwoord schermgebruik.
Wil je als school werk maken van leerlingparticipatie? Lees meer over het online magazine 'Aan de slag met leerlingparticipatie'.
Basisscholen en hun leerlingen onderzoeken, leren en ervaren hoe participatie van leerlingen versterkt kan worden.
In een videoserie spreken ervaringsdeskundigen en professionals over het gebruik van ervaringskennis in de jeugdhulp en jeugd-ggz.
De digitale wereld vraagt pedagogische aandacht, aldus het NJi in deze bijdrage voor een rondetafelgesprek in de Tweede Kamer.
Hoe herken je op school signalen van gezinnen met geldproblemen en wat kun je doen? Het NJi organiseert hierover drie online gesprekken.
Door stijgende kosten komen steeds meer gezinnen in geldproblemen. Wat kun je als gemeente voor deze gezinnen betekenen?
Kinderen hebben het recht om onbezorgd te spelen in dit digitale tijdperk. Dat zei Simone van der Hof in de Mulock Houwer-lezing.