Jeugdparticipatie: 'Met alleen luisteren ben je er niet'
Nieuws van het NJiJongeren hebben het recht om hun stem te laten horen. Maar wordt ernaar hen geluisterd? Niet genoeg, stelt Nikki Udo van het NJi.
Jongeren hebben het recht om hun stem te laten horen. Maar wordt ernaar hen geluisterd? Niet genoeg, stelt Nikki Udo van het NJi.
'Vrij buiten spelen helpt kinderen om hun sociale vaardigheden te ontwikkelen', zegt Marielle Balledux.
Nick van Hummel van het NJi vindt een telefoonverbod prima, maar ziet het niet als de enige oplossing voor onverantwoord schermgebruik.
Wil je als school werk maken van leerlingparticipatie? Lees meer over het online magazine 'Aan de slag met leerlingparticipatie'.
Basisscholen en hun leerlingen onderzoeken, leren en ervaren hoe participatie van leerlingen versterkt kan worden.
In een videoserie spreken ervaringsdeskundigen en professionals over het gebruik van ervaringskennis in de jeugdhulp en jeugd-ggz.
De digitale wereld vraagt pedagogische aandacht, aldus het NJi in deze bijdrage voor een rondetafelgesprek in de Tweede Kamer.
De nieuwe publicatie 'Opgroeien doe je samen' beschrijft wat de pedagogische basis is en hoe die versterkt kan worden.
Kinderen hebben het recht om onbezorgd te spelen in dit digitale tijdperk. Dat zei Simone van der Hof in de Mulock Houwer-lezing.
Jongeren, ervaringsdeskundigen, professionals en onderzoekers geven tips voor succesvol samenwerken met jongeren.