142 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 142

  • VRIENDEN

    Interventie

    VRIENDEN is een preventie- en behandelprogramma voor kinderen en jongeren met depressie, angstklachten of een angststoornis.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 16 jaar
  • Grip op je dip

    Interventie

    Gripopjedip is een online groepscursus voor jongeren met depressieve klachten, gebaseerd op cognitieve gedragstherapie.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    16 tot en met 25 jaar
  • Ouder-baby interventie

    Interventie

    De preventieve Ouder-baby interventie richt zich op depressieve moeders met een jong kind.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    0 tot en met 1 jaar
  • Happyles

    Interventie

    Happyles is erop gericht de mentale fitheid van jongeren op het vmbo en mbo te versterken en depressieklachten te voorkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    13 tot en met 25 jaar
  • Out of the Circle

    Interventie

    Out of the Circle is voor jeugdige plegers van seksuele delicten met als doel (de kans op) recidive in een seksueel geweldsdelict te verminderen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 24 jaar
  • Kwink

    Interventie

    Kwink is een preventieve interventie in het primair onderwijs om van de klas een positieve groep te maken.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar
  • Kinderen uit de Knel

    Interventie

    Kinderen uit de Knel is een therapie voor gescheiden, ruziënde ouders en kinderen die hierdoor stress hebben.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 18 jaar
  • JOIN us

    Interventie

    JOIN us is een aanpak ter preventie van pesten en richt zich op het creëren van een saamhorige klas.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    11 tot en met 13 jaar
  • De superheldenaanpak

    Interventie

    De superheldenaanpak is een preventieve aanpak om sociale vaardigheden van basisschoolleerlingen en het groepsklimaat in de klas te verbeteren.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar