86 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 86

  • Samen Leren

    Interventie

    Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 8 jaar
  • Beter Bij de Les

    Interventie

    Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    8 tot en met 12 jaar
  • Fit en Vaardig op school

    Interventie

    Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    5 tot en met 11 jaar
  • YETS

    Interventie

    YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • UNICEF: Kinderarmoede is niet afgenomen

    Nieuws uit het jeugdveld

    Het lukt Nederland nog niet om het aantal kinderen in armoede structureel te laten dalen. Dat staat in een rapport van UNICEF.

  • 'Maak armoede bespreekbaar'

    Nieuws van het NJi

    Wat kun je betekenen voor kinderen en jongeren die opgroeien in armoede? Nikki Udo van het Nederlands Jeugdinstituut geeft tips.

  • 'Geef kind recht op water en energie'

    Nieuws uit het jeugdveld

    De overheid moet de positie van kinderen versterken als ouders niet kunnen voorzien in hun onderhoud, stelt de Commissie sociaal minimum.