De Vreedzame School
InterventieDe Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.
De Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.
Wereldmeiden MDT is ontwikkeld om via de maatschappelijke diensttijd sociale contacten te stimuleren tussen vluchtelingenmeiden met een verblijfsstatus en Nederlandse meiden.
In VertrekTraining krijgt een jongere tien weken individuele begeleiding bij het opbouwen van een gezond toekomstperspectief.
School2Care is een aanbod van onderwijs, zorg en begeleide vrije tijdsbesteding voor jongeren die nauwelijks nog naar school gaan.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Een sportinterventie om schooluitval te verminderen, de kansen van jongeren te vergroten en hun zelfontplooiing te bevorderen.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat jongeren met aanhoudende lichamelijke klachten naar school blijven gaan?
Goede samenwerking tussen ouders, leerkrachten en andere jeugdprofessionals bevordert de ontwikkeling van kinderen. Deze toolkit helpt je daarbij.
Zet structureel geld in voor meer samenhang tussen onderwijs en zorg, adviseert het Platform Perspectief Jongeren.
In deze verkenning zet het NJi op een rij hoe een kleinschalige voorziening kan optrekken met school, ouders en hun kinderen.