129 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 129

  • Piramide

    Interventie

    Piramide is een educatieve aanpak voor kinderen op kinderdagverblijven, peuterspeelzalen, in groep 1 en 2 en bij gastouders.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    2 tot en met 6 jaar
  • Kaleidoscoop

    Interventie

    Kaleidoscoop is een educatief programma om de onderwijskansen van kinderen in achterstandssituaties te vergroten.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    2 tot en met 6 jaar
  • Bas in de klas

    Interventie

    Bas in de klas is een programma voor voor- en vroegschoolse educatie, gericht op minder achterstanden en betere onderwijskansen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    2 tot en met 6 jaar
  • Speelplezier

    Interventie

    Speelplezier wil de kans op een succesvolle schoolloopbaan voor jonge kinderen uit kansarme milieus vergroten.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    2 tot en met 6 jaar
  • Uk & Puk

    Interventie

    Uk & Puk is een voorschools educatief programma om te werken aan de brede ontwikkeling kinderen tot 4 jaar die opgroeien in een achterstandssituatie.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    0 tot en met 4 jaar
  • Startblokken van Basisontwikkeling

    Interventie

    Startblokken van Basisontwikkeling is een vve-aanpak die ontwikkelingsachterstanden bij kinderen van 0 tot 8 jaar moet voorkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    0 tot en met 8 jaar
  • Betere vve voor meer kansengelijkheid

    Nieuws uit het jeugdveld

    Het doel van het programma Ontwikkeling jonge kind van minister Dijkgraaf is om de kansengelijkheid van kinderen te vergroten.

  • Leren van fouten: een morele plicht

    Nieuws van het NJi

    Leren van fouten is een morele plicht, zeker als je met je fout anderen leed hebt berokkend, stelt Anita Kraak van het NJi.

  • Werken met meldcode vraagt reflectie

    Nieuws van het NJi

    In vijf 'leertafels' reflecteerden professionals op hun dilemma's bij het werken met de meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling.