VIPP-AUTI
InterventieVIPP-AUTI bestaat uit vijf huisbezoeken waarin filmfragmenten van ouder-kind-interacties met de ouders besproken worden.
VIPP-AUTI bestaat uit vijf huisbezoeken waarin filmfragmenten van ouder-kind-interacties met de ouders besproken worden.
Interventie waarbij een vrijwilliger komt voorlezen bij kinderen van 2 tot 8 jaar, die opgroeien in een taalarme omgeving.
De Methodiek TOS is gericht op het stimuleren van de communicatie van peuters met een taalontwikkelingsstoornis (TOS).
De interventie streeft ernaar de leescultuur van kinderen te bevorderen om hun taalontwikkeling en leesgedrag te stimuleren.
LOGO3000 heeft als doel dat alle kinderen drieduizend basiswoorden kennen voordat ze naar groep 3 gaan.
Hoe organiseren scholen, samenwerkingsverbanden, gemeenten, zorgaanbieders en zorgkantoren samen met ouders en jongeren zorg in onderwijstijd?
De wet- en regelgeving rondom zorg in onderwijstijd wordt aangepast om de financiering voor leerlingen in het speciaal onderwijs eenvoudiger te organiseren.
In het magazine 'Iedereen doet mee' besteden we aandacht aan hoe je samen kunt toewerken naar zorg in onderwijstijd.
Sinds de invoering van passend onderwijs in 2014 zijn de verschillen tussen regio's eerder groter dan kleiner geworden.
De interventie School2Care kan eraan bijdragen dat jongeren onderwijs blijven volgen en plaatsing in gesloten jeugdzorg voorkomen. Dat concludeert Sanne Pronk uit onderzoek waarop zij op 18 januari promoveerde aan de Universiteit van Amsterdam.