97 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 97

  • Moti-4

    Interventie

    Moti-4 is een laagdrempelig traject van gesprekken voor jongeren die in de problemen dreigen te raken door middelengebruik, gokken of gamen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    14 tot en met 24 jaar
  • Multidimensionele familietherapie (MDFT)

    Interventie

    Multidimensionele familietherapie is systeemtherapie met bemoeizorg voor jongeren van 12-19 die probleemgedrag vertonen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    12 tot en met 24 jaar
  • Take it Personal!+

    Interventie

    Take it Personal!+ is een behandeling voor problematisch middelengebruik bij mensen met een licht verstandelijke beperking.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    10 tot en met 27 jaar
  • Stopstone

    Interventie

    Stopstone is een zelfhulp-app voor jongeren die willen stoppen met roken, of die al zijn gestopt en dat willen volhouden.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    16 tot en met 24 jaar
  • Open en Alert

    Interventie

    Open en Alert voorkomt of vermindert problematisch middelengebruik bij jongeren en jongvolwassenen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 25 jaar
  • De kracht van integraal werken

    Publicatie

    Hoe organiseren scholen, samenwerkingsverbanden, gemeenten, zorgaanbieders en zorgkantoren samen met ouders en jongeren zorg in onderwijstijd?

  • Regelen zorg in onderwijs eenvoudiger

    Nieuws uit het jeugdveld

    De wet- en regelgeving rondom zorg in onderwijstijd wordt aangepast om de financiering voor leerlingen in het speciaal onderwijs eenvoudiger te organiseren.

  • Iedereen doet mee

    Publicatie

    In het magazine 'Iedereen doet mee' besteden we aandacht aan hoe je samen kunt toewerken naar zorg in onderwijstijd.

  • School2Care heeft positieve effecten

    Nieuws uit het jeugdveld

    De interventie School2Care kan eraan bijdragen dat jongeren onderwijs blijven volgen en plaatsing in gesloten jeugdzorg voorkomen. Dat concludeert Sanne Pronk uit onderzoek waarop zij op 18 januari promoveerde aan de Universiteit van Amsterdam.