79 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 79

  • WRITEjunior

    Interventie

    Deze schrijftherapie is bedoeld voor kinderen en adolescenten die kampen met posttraumatische klachten na een ingrijpende gebeurtenis.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 18 jaar
  • Traumagerichte Cognitieve Gedragstherapie

    Interventie

    Traumagerichte Cognitieve Gedragstherapie is een behandeling voor traumagerelateerde stoornissen en traumatische rouw.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    8 tot en met 17 jaar
  • Tijd voor Toontje

    Interventie

    Tijd voor Toontje is een programma voor kinderen en hun moeders in de opvang die huiselijk geweld hebben meegemaakt.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    0 tot en met 10 jaar
  • Veerkracht

    Interventie

    Veerkracht is een goed onderbouwde interventie voor de begeleiding van kinderen die met ouders in de opvang terechtkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    0 tot en met 18 jaar
  • Zorgen voor getraumatiseerde kinderen

    Interventie

    Zorgen voor getraumatiseerde kinderen is een training voor opvoeders van een getraumatiseerd kind.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    0 tot en met 18 jaar
  • De kracht van integraal werken

    Publicatie

    Hoe organiseren scholen, samenwerkingsverbanden, gemeenten, zorgaanbieders en zorgkantoren samen met ouders en jongeren zorg in onderwijstijd?

  • Regelen zorg in onderwijs eenvoudiger

    Nieuws uit het jeugdveld

    De wet- en regelgeving rondom zorg in onderwijstijd wordt aangepast om de financiering voor leerlingen in het speciaal onderwijs eenvoudiger te organiseren.

  • Iedereen doet mee

    Publicatie

    In het magazine 'Iedereen doet mee' besteden we aandacht aan hoe je samen kunt toewerken naar zorg in onderwijstijd.

  • School2Care heeft positieve effecten

    Nieuws uit het jeugdveld

    De interventie School2Care kan eraan bijdragen dat jongeren onderwijs blijven volgen en plaatsing in gesloten jeugdzorg voorkomen. Dat concludeert Sanne Pronk uit onderzoek waarop zij op 18 januari promoveerde aan de Universiteit van Amsterdam.