109 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 109

  • De Groeifabriek

    Interventie

    Groeifabriek richt zich op het verminderen van mentale problemen bij jongeren met een licht verstandelijke beperking.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    12 tot en met 23 jaar
  • COMET

    Interventie

    COMET is een cognitief-gedragstherapeutische interventie voor kinderen en jongeren met een negatief zelfbeeld.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    8 tot en met 24 jaar
  • Kopstoring

    Interventie

    Kopstoring is een preventieve online groepscursus voor jongeren met een ouder die psychische of verslavingsproblemen heeft.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    16 tot en met 25 jaar
  • KopOpOuders

    Interventie

    KopOpOuders is een online groepscursus en individuele online zelfhulp voor opvoedsteun aan ouders met psychische of verslavingsproblemen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    1 tot en met 18 jaar
  • Piep zei de muis

    Interventie

    Deze interventie is gericht op kinderen die opgroeien met spanning en stress als gevolg van ziekte, psychosociale, psychische of verslavingsproblemen in het gezin.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 8 jaar
  • De kracht van integraal werken

    Publicatie

    Hoe organiseren scholen, samenwerkingsverbanden, gemeenten, zorgaanbieders en zorgkantoren samen met ouders en jongeren zorg in onderwijstijd?

  • Regelen zorg in onderwijs eenvoudiger

    Nieuws uit het jeugdveld

    De wet- en regelgeving rondom zorg in onderwijstijd wordt aangepast om de financiering voor leerlingen in het speciaal onderwijs eenvoudiger te organiseren.

  • Iedereen doet mee

    Publicatie

    In het magazine 'Iedereen doet mee' besteden we aandacht aan hoe je samen kunt toewerken naar zorg in onderwijstijd.

  • School2Care heeft positieve effecten

    Nieuws uit het jeugdveld

    De interventie School2Care kan eraan bijdragen dat jongeren onderwijs blijven volgen en plaatsing in gesloten jeugdzorg voorkomen. Dat concludeert Sanne Pronk uit onderzoek waarop zij op 18 januari promoveerde aan de Universiteit van Amsterdam.