76 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 76

  • Kanjertraining

    Interventie

    De Kanjertraining is gericht op het voorkomen of verminderen van sociale problemen en het bevorderen van welbevinden op school.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 16 jaar
  • Plezier op school

    Interventie

    Plezier op school is een cursus voor brugklassers die problemen hadden met leeftijdgenoten op de basisschool.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    11 tot en met 13 jaar
  • Join Us programma

    Interventie

    Het Join Us programma heeft tot doel eenzaamheid bij jongeren aan te pakken. Door jongeren voldoende sociaal redzaam te maken, kunnen zij hun eigen netwerk opbouwen en behouden.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 25 jaar
  • Semmi-training

    Interventie

    De Semmi-training is gericht op het verminderen van sociale problemen bij leerlingen in de bovenbouw van het basisonderwijs.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    9 tot en met 12 jaar
  • Amigo's

    Interventie

    Amigo's zijn hulpverleners die op school met kinderen werken aan het verminderen van psychosociale problemen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    8 tot en met 13 jaar
  • De kracht van integraal werken

    Publicatie

    Hoe organiseren scholen, samenwerkingsverbanden, gemeenten, zorgaanbieders en zorgkantoren samen met ouders en jongeren zorg in onderwijstijd?

  • Regelen zorg in onderwijs eenvoudiger

    Nieuws uit het jeugdveld

    De wet- en regelgeving rondom zorg in onderwijstijd wordt aangepast om de financiering voor leerlingen in het speciaal onderwijs eenvoudiger te organiseren.

  • Iedereen doet mee

    Publicatie

    In het magazine 'Iedereen doet mee' besteden we aandacht aan hoe je samen kunt toewerken naar zorg in onderwijstijd.

  • School2Care heeft positieve effecten

    Nieuws uit het jeugdveld

    De interventie School2Care kan eraan bijdragen dat jongeren onderwijs blijven volgen en plaatsing in gesloten jeugdzorg voorkomen. Dat concludeert Sanne Pronk uit onderzoek waarop zij op 18 januari promoveerde aan de Universiteit van Amsterdam.