33 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 33

  • Cogmed Werkgeheugentraining

    Interventie

    De online training Cogmed is voor kinderen met werkgeheugenproblemen, gericht op het verbeteren van aandacht.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 18 jaar
  • Beter Bij de Les

    Interventie

    Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    8 tot en met 12 jaar
  • De Groeifabriek

    Interventie

    Groeifabriek richt zich op het verminderen van mentale problemen bij jongeren met een licht verstandelijke beperking.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    12 tot en met 23 jaar
  • HoorToren

    Interventie

    HoorToren maakt kinderen bewust van het belang van goed gehoor en het risico op gehoorschade.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar
  • COMET

    Interventie

    COMET is een cognitief-gedragstherapeutische interventie voor kinderen en jongeren met een negatief zelfbeeld.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    8 tot en met 24 jaar
  • Kopstoring

    Interventie

    Kopstoring is een preventieve online groepscursus voor jongeren met een ouder die psychische of verslavingsproblemen heeft.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    16 tot en met 25 jaar
  • KopOpOuders

    Interventie

    KopOpOuders is een online groepscursus en individuele online zelfhulp voor opvoedsteun aan ouders met psychische of verslavingsproblemen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    1 tot en met 18 jaar
  • Piep zei de muis

    Interventie

    Deze interventie is gericht op kinderen die opgroeien met spanning en stress als gevolg van ziekte, psychosociale, psychische of verslavingsproblemen in het gezin.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 8 jaar