De Jeugdkantine | 9. Prestatiedruk
Deze aflevering van De Jeugdkantine gaat over prestatiedruk, met als stelling: We moeten terug naar de zesjescultuur.
Deze aflevering van De Jeugdkantine gaat over prestatiedruk, met als stelling: We moeten terug naar de zesjescultuur.
Als leraar sta je er soms alleen voor. Bij het NJi vind je betrouwbare informatie en praktische tips die jou in je werk kunnen helpen.
Interprofessioneel samenwerken gaat een stap verder dan multidisciplinair werken. Wat is er bekend over de werkzame factoren?
Spijbelen betekent dat leerlingen afwezig zijn zonder toestemming van school. Wat kun je doen als een leerling spijbelt?
Plein3 is een voorziening voor jongeren in een kwetsbare positie. Schoolleider Koert en gedragswetenschapper Eva vertellen meer.
Kinderen hebben een fijne en hoopvolle omgeving nodig om op te groeien. Hoe kun je daar als wijkprofessional aan bijdragen?
Je kunt als onderwijsprofessional een belangrijke rol spelen in het zorgen voor een prettige thuissituatie van je leerlingen.
Sommige jongeren voelen zich zo vervelend dat ze weleens aan zelfdoding denken. Hoe kun je daarover praten en met anderen hulp vinden?
Als maatschappelijke organisatie kun je het welbevinden van kinderen en jongeren te versterken. Hoe kun je dat doen?
Steeds meer kinderen en jongeren geven aan dat ze zich gestrest, angstig, somber of eenzaam voelen. Wat kan de gemeente doen?