Hoorrecht in de praktijk: het verschil tussen luisteren en je gehoord voelen
Nils liep vast in het regulier onderwijs en stapte over naar de Einstein Class. Nils en zijn leraar vertellen hun verhaal.
Nils liep vast in het regulier onderwijs en stapte over naar de Einstein Class. Nils en zijn leraar vertellen hun verhaal.
Professionals bespreken in een multidisciplinair overleg zorgen over de ontwikkeling van een kind of jongere. Hoe doe je dat?
Als we willen dat jongeren zelfstandig worden, dan moeten we hen ook een stem geven in hun eigen begeleiding.
Het is belangrijk dat jongeren stabiele ondersteuning ervaren. Dit is een van de succesfactoren van Toekomst gericht werken.
De relatie tussen de jongere en de professional is een belangrijk voor goede ondersteuning. Jongeren willen zich gezien voelen.
Jongeren in jeugdhulp weten vaak heel goed wat voor hen werkt. Dit hebben ze samengevat in tien aandachtspunten.
Alle mbo-studenten verdienen een diploma. Dat vraagt een goede samenwerking tussen scholen, hulpverlening en gemeenten.
Wil je jongeren in jeugdhulp begeleiden naar volwassenheid? De aanpak Toekomstgericht werken helpt je hierbij.
Soms maakt een kind meerdere of langdurig ingrijpende gebeurtenissen mee. Wat kun je voor dat kind doen?
Seksueel misbruik heeft op de korte en lange termijn gevolgen voor kinderen. Het is belangrijk om erover te praten met het kind.