Monitoring: weten of je werk effect heeft
Als professional is het belangrijk om te weten of je werk het gewenste effect heeft. Je komt erachter met monitoring.
Als professional is het belangrijk om te weten of je werk het gewenste effect heeft. Je komt erachter met monitoring.
Leerlingen krijgen niet altijd dezelfde kansen in het onderwijs. Wat zijn de belangrijkste oorzaken van kansenongelijkheid?
Op deze pagina vind je een overzicht van bestaande manieren om uitkomsten van een activiteit te meten.
Bij monitoring verzamel je informatie om te beoordelen of je je doelen bereikt. Deze zeven tips helpen daarbij.
Om jongeren goed te ondersteunen is het belangrijk dat het jongerenwerk goed samenwerkt met scholen. Maar hoe doe je dat?
Jongerenwerkers zijn steeds meer online actief. Maar hoe zet je online jongerenwerk eigenlijk op? Hier vind je antwoorden en tips.
Gemeenten krijgen geld van het Rijk voor het tegengaan van onderwijsachterstanden. Welke wettelijke taak hebben gemeenten?
Kansenongelijkheid heeft vaak meerdere oorzaken. Het is dus belangrijk om als gemeente een samenhangende aanpak te ontwikkelen.
Van kansenongelijkheid is sprake als leerlingen door hun achtergrond niet dezelfde resultaten behalen in het onderwijs.
Gemeenten kunnen een belangrijke rol spelen bij kansengelijkheid in het onderwijs. Lees hoe andere gemeenten daaraan werken.