Misvattingen over het gebruik van ervaringskennis
Gebruik jij ervaringskennis? Dan bestaat de kans dat je tegen misvattingen aanloopt. Op deze pagina worden misvattingen weerlegd.
Gebruik jij ervaringskennis? Dan bestaat de kans dat je tegen misvattingen aanloopt. Op deze pagina worden misvattingen weerlegd.
Welke werkvormen zijn er om kinderen en jongeren te betrekken en inspraak geven bij zaken die hen aangaan?
Kinderen en jongeren laten hun stem steeds meer horen. Maar veel van hen worden nog niet gehoord. Hoe kun jij je kind hiermee helpen?
Wil je jouw stem laten horen? Bijvoorbeeld omdat je iets hebt meegemaakt? Op deze pagina lees je waar je dit kunt doen.
Je kunt op veel manier je stem laten horen. Als je dit doet wil je natuurlijk zo veel mogelijk impact maken. Hoe doe je dat?
Jongeren met autisme ervaren veel vooroordelen. Niels, Suzanne, Emma en Naomi delen hun verhaal over hun zoektocht.
Op het moment dat Naomi naar de middelbare school gaat, wordt zij veel gepest. Dit heeft anderhalf jaar aangehouden.
Vanaf het moment dat haar moeder haar voor het eerst vasthield, voelde ze dat er iets met Emma aan de hand was.
Suzanne zit op 2 vwo wanneer ze merkt dat ze niet zo lekker in haar vel zit. Na bijna anderhalf jaar werd duidelijk: ze heeft autisme.
Niels is vijf wanneer zijn ouders ontdekken dat hij autisme heeft. Hij was erg op zichzelf en vond het moeilijk om contact te maken.