Hoorrecht in de praktijk: het verschil tussen luisteren en je gehoord voelen
Nils liep vast in het regulier onderwijs en stapte over naar de Einstein Class. Nils en zijn leraar vertellen hun verhaal.
Nils liep vast in het regulier onderwijs en stapte over naar de Einstein Class. Nils en zijn leraar vertellen hun verhaal.
Professionals bespreken in een multidisciplinair overleg zorgen over de ontwikkeling van een kind of jongere. Hoe doe je dat?
Hoe herken je als professional een lichte verstandelijke beperking bij kinderen en jongeren en hoe pas je je hulp daarop aan?
Met praktische kennis zorg je ervoor dat mensen met een lvb beter kunnen meedoen in de samenleving. Maar wat houdt dat in?
Door psychische problemen goed te signaleren kan het wijkteam zorgen dat gezinsleden op tijd de hulp krijgen die zij nodig hebben. Hoe doe je dat?
Welke meerwaarde hebben wijkteams? En wat is er bekend over wat wel en niet werkt in hun hulpverlening? Lees meer op deze pagina.
Alle mbo-studenten verdienen een diploma. Dat vraagt een goede samenwerking tussen scholen, hulpverlening en gemeenten.
Soms maakt een kind meerdere of langdurig ingrijpende gebeurtenissen mee. Wat kun je voor dat kind doen?
Seksueel misbruik heeft op de korte en lange termijn gevolgen voor kinderen. Het is belangrijk om erover te praten met het kind.
Mbo-studenten kunnen soms wat extra hulp gebruiken om hun opleiding succesvol af te ronden. Een aantal mbo-instellingen geven dit een impuls.