Jeugdhulpaanbieders en gemeenten gebruiken samen outcome voor kwaliteitsverbetering jeugdhulp
In dit artikel beschrijven aan de hand van vijf thema's wat helpt bij het gebruiken van outcome voor kwaliteitsverbetering van de jeugdhulp.
In dit artikel beschrijven aan de hand van vijf thema's wat helpt bij het gebruiken van outcome voor kwaliteitsverbetering van de jeugdhulp.
De VNG en de brancheorganisaties in jeugdhulp hebben met hulp van het NJi een geharmoniseerde set outcome-indicatoren vastgesteld. Bekijk de indicatoren
Welke perspectieven biedt de IJslandse aanpak, in coronatijd? Projectleiders uit gemeenten delen hun ervaring over het IJslands preventiemodel. Lees meer.
Enkele suggesties voor online informatie over ADHD.
Er zijn voor diverse beroepsgroepen ADHD richtlijnen hoe je volgens wetenschap en praktijk het beste ouders en kinderen kunt begeleiden als een kind ADHD heeft.
Voor het vaststellen van ADHD zijn diverse instrumenten beschikbaar, zoals vragenlijsten, voor vroegsignalering, screening & diagnostiek.
Interventies focussen op kinderen en de ADHD aanpak of interventies richten zich op de aanpak van meerdere soorten gedragsproblemen waaronder ADHD.
ADHD behandeling richt zich op het bestrijden van symptomen, het beperken van gevolgen en het verbeteren van het sociale functioneren.
Vragen over kinderen met ADHD komen vaak terecht bij de huisarts, Centrum voor Jeugd en Gezin of een wijkteam. Hoe moeten deze professionals daarmee omgaan?
Elke leerkracht krijgt te maken met een of meerdere leerlingen met ADHD. Leerkrachten vervullen echter een belangrijke signaleringsfunctie.