Misvattingen over het gebruik van ervaringskennis
Gebruik jij ervaringskennis? Dan bestaat de kans dat je tegen misvattingen aanloopt. Op deze pagina worden misvattingen weerlegd.
Gebruik jij ervaringskennis? Dan bestaat de kans dat je tegen misvattingen aanloopt. Op deze pagina worden misvattingen weerlegd.
Welke werkvormen zijn er om kinderen en jongeren te betrekken en inspraak te geven bij zaken die hen aangaan?
Kinderen en jongeren laten hun stem steeds meer horen. Maar veel van hen worden nog niet gehoord. Hoe kun jij je kind hiermee helpen?
Wil je jouw stem laten horen? Bijvoorbeeld omdat je iets hebt meegemaakt? Op deze pagina lees je waar je dit kunt doen.
Je kunt op veel manier je stem laten horen. Als je dit doet wil je natuurlijk zo veel mogelijk impact maken. Hoe doe je dat?
Hoe kijk je als gemeente samen met je partners naar hoe het gaat met de kinderen en jongeren in de regio en naar wat er nodig is?
Een goede afstemming tussen onderwijs en jeugdhulp is de basis voor een passend aanbod. Hoe kun je jeugdhulp op school organiseren?
Hoe zet je als gemeente preventieve activiteiten in zodat je samen de gezondheid, veiligheid en kansen van kinderen kunt vergroten?
Hoe kom je samen met school tot het beste voor je kind? Wat mag je daarbij van school verwachten aan ondersteuning?
Op deze pagina lees je wat een multidisciplinair overleg is, wie hierbij aanwezig zijn en wat er wordt besproken.