Programma Alternatieve Denkstrategieën (PAD)
InterventieHet Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
De Kanjertraining is gericht op het voorkomen of verminderen van sociale problemen en het bevorderen van welbevinden op school.
VIPP-AUTI bestaat uit vijf huisbezoeken waarin filmfragmenten van ouder-kind-interacties met de ouders besproken worden.
Plezier op school is een cursus voor brugklassers die problemen hadden met leeftijdgenoten op de basisschool.
Sociale Vaardigheden op Maat richt zich op het vergroten van sociale vaardigheden en problemen te verminderen.
De Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.
Levensvaardigheden is een lesprogramma in het voortgezet onderwijs voor het aanleren van sociale en emotionele competenties.
Het Join Us programma heeft tot doel eenzaamheid bij jongeren aan te pakken. Door jongeren voldoende sociaal redzaam te maken, kunnen zij hun eigen netwerk opbouwen en behouden.
PBS IN DE WIJK richt zich op het bevorderen van sociaal gedrag en voorkomen van problemen bij kinderen.
Tijd voor Toontje is een programma voor kinderen en hun moeders in de opvang die huiselijk geweld hebben meegemaakt.