Programma Alternatieve Denkstrategieën (PAD)
InterventieHet Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
VRIENDEN is een preventie- en behandelprogramma voor kinderen en jongeren met depressie, angstklachten of een angststoornis.
Denken + Doen = Durven is cognitieve gedragstherapie voor kinderen en jongeren met angstklachten of angststoornissen.
De Kanjertraining is gericht op het voorkomen of verminderen van sociale problemen en het bevorderen van welbevinden op school.
Deze schrijftherapie is bedoeld voor kinderen en adolescenten die kampen met posttraumatische klachten na een ingrijpende gebeurtenis.
VIPP-AUTI bestaat uit vijf huisbezoeken waarin filmfragmenten van ouder-kind-interacties met de ouders besproken worden.
Sociale Vaardigheden op Maat richt zich op het vergroten van sociale vaardigheden en problemen te verminderen.
De preventieve Ouder-baby interventie richt zich op depressieve moeders met een jong kind.
De Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.
Levensvaardigheden is een lesprogramma in het voortgezet onderwijs voor het aanleren van sociale en emotionele competenties.