Programma Alternatieve Denkstrategieën (PAD)
InterventieHet Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
De Kanjertraining is gericht op het voorkomen of verminderen van sociale problemen en het bevorderen van welbevinden op school.
VIPP-AUTI bestaat uit vijf huisbezoeken waarin filmfragmenten van ouder-kind-interacties met de ouders besproken worden.
Moti-4 is een laagdrempelig traject van gesprekken voor jongeren die in de problemen dreigen te raken door middelengebruik, gokken of gamen.
Sociale Vaardigheden op Maat richt zich op het vergroten van sociale vaardigheden en problemen te verminderen.
Piramide is een educatieve aanpak voor kinderen op kinderdagverblijven, peuterspeelzalen, in groep 1 en 2 en bij gastouders.
De Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.
Levensvaardigheden is een lesprogramma in het voortgezet onderwijs voor het aanleren van sociale en emotionele competenties.
Kaleidoscoop is een educatief programma om de onderwijskansen van kinderen in achterstandssituaties te vergroten.
Bas in de klas is een programma voor voor- en vroegschoolse educatie, gericht op minder achterstanden en betere onderwijskansen.