9 resultaten

Resultaten 1 - 9 van 9

  • SlimSlapen

    Interventie

    SlimSlapen is een behandeling tegen slapeloosheid bij jongeren.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    12 tot en met 19 jaar
  • Kanjertraining

    Interventie

    De Kanjertraining is gericht op het voorkomen of verminderen van sociale problemen en het bevorderen van welbevinden op school.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 16 jaar
  • Plezier op school

    Interventie

    Plezier op school is een cursus voor brugklassers die problemen hadden met leeftijdgenoten op de basisschool.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    11 tot en met 13 jaar
  • Moti-4

    Interventie

    Moti-4 is een laagdrempelig traject van gesprekken voor jongeren die in de problemen dreigen te raken door middelengebruik, gokken of gamen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    14 tot en met 24 jaar
  • Join Us programma

    Interventie

    Het Join Us programma heeft tot doel eenzaamheid bij jongeren aan te pakken. Door jongeren voldoende sociaal redzaam te maken, kunnen zij hun eigen netwerk opbouwen en behouden.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 25 jaar
  • Semmi-training

    Interventie

    De Semmi-training is gericht op het verminderen van sociale problemen bij leerlingen in de bovenbouw van het basisonderwijs.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    9 tot en met 12 jaar
  • Amigo's

    Interventie

    Amigo's zijn hulpverleners die op school met kinderen werken aan het verminderen van psychosociale problemen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    8 tot en met 13 jaar
  • Cijfers over slapen

    Hoeveel slapen kinderen gemiddeld? Is het goed gesteld met het slaapgedrag van scholieren? En wat is de aanbevolen slaapduur?

  • Cijfers over gamen

    Hoeveel tijd besteden kinderen en jongeren gemiddeld aan gamen? En wanneer is gamegedrag problematisch? Op deze pagina lees je de cijfers over gamen.