Anders kijken naar veiligheid
PublicatieHet is tijd om door andere brillen naar de veiligheid van kinderen te kijken en beter te begrijpen waarom we eigenlijk doen wat we doen.
Het is tijd om door andere brillen naar de veiligheid van kinderen te kijken en beter te begrijpen waarom we eigenlijk doen wat we doen.
Deze notitie beschrijft de verschillende vormen van mentoren en maatjes, wat zij betekenen voor het jeugdveld, praktijkervaringen en onderzoeksresultaten.
Dit onderzoeksrapport schetst wat de inzet van ervaringsdeskundige jongeren in de jeugdzorg oplevert en wat er nog te verbeteren valt.
Deze publicatie gaat over jongeren die actief zijn als 'ervaringsdeskundige' en zich inzetten om de jeugdzorg te vernieuwen en verbeteren.
Hoe maak je interventies voor informele opvoedondersteuning beter zichtbaar en inzetbaar bij de ondersteuning aan vluchtelingengezinnen?
Hoe ga je op het primair onderwijs om met leerlingen die te maken hebben met kindermishandeling? Handleiding Teamleergesprek biedt handvatten. Lees meer.
Hoe kan je als docent het beste omgaan met het vermoeden dat een leerling slachtoffer is van huiselijk geweld of kindermishandeling? Bekijk de meldcode.
Hoe ga je om met leerlingen in het voortgezet onderwijs die slachtoffer zijn van kindermishandeling? Handleiding Teamleergesprek biedt handvatten.
Hoe kan je als leerkracht het beste omgaan met het vermoeden dat een leerling slachtoffer is van huiselijk geweld of kindermishandeling? Meer informatie.
Hoe kun je als gemeente de deelname van jonge vluchtelingenkinderen aan voorschoolse voorzieningen bevorderen? Je ontdekt het in deze checklist.