De kracht van integraal werken
PublicatieHoe organiseren scholen, samenwerkingsverbanden, gemeenten, zorgaanbieders en zorgkantoren samen met ouders en jongeren zorg in onderwijstijd?
Hoe organiseren scholen, samenwerkingsverbanden, gemeenten, zorgaanbieders en zorgkantoren samen met ouders en jongeren zorg in onderwijstijd?
Dit rapport beschrijft de observaties en ervaringen van jeugdprofessionals rondom polariserende jongeren.
In het magazine 'Iedereen doet mee' besteden we aandacht aan hoe je samen kunt toewerken naar zorg in onderwijstijd.
Worden in Nederland veel kinderen uit huis plaatst vergeleken met andere Europese landen? Is dit met data te onderbouwen?
Dit rapport is een verkenning van wat werkt bij het voorkomen en tegengaan van polarisatie en radicalisering bij jongeren.
Een uitgebreid verslag van een bijeenkomst over verbinding tussen onderwijs en zorg.
Deze notitie beschrijft de verschillende vormen van mentoren en maatjes, wat zij betekenen voor het jeugdveld, praktijkervaringen en onderzoeksresultaten.
Dit onderzoeksrapport schetst wat de inzet van ervaringsdeskundige jongeren in de jeugdzorg oplevert en wat er nog te verbeteren valt.
Deze publicatie gaat over jongeren die actief zijn als 'ervaringsdeskundige' en zich inzetten om de jeugdzorg te vernieuwen en verbeteren.
Het ZMOLK-pakket biedt middelen voor kwaliteitsborging van passend onderwijs voor leerlingen met een licht verstandelijke beperking. Meer informatie.