Naar school met aanhoudende lichamelijke klachten
PublicatieHoe kunnen we ervoor zorgen dat jongeren met aanhoudende lichamelijke klachten naar school blijven gaan?
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat jongeren met aanhoudende lichamelijke klachten naar school blijven gaan?
Dit rapport beschrijft de observaties en ervaringen van jeugdprofessionals rondom polariserende jongeren.
Het NJi keek samen met studenteninitiatief Lieve Mark naar de impact van de coronacrisis op het mentaal welbevinden van studenten.
Dit rapport is een verkenning van wat werkt bij het voorkomen en tegengaan van polarisatie en radicalisering bij jongeren.
Het is tijd om door andere brillen naar de veiligheid van kinderen te kijken en beter te begrijpen waarom we eigenlijk doen wat we doen.
Deze praktijkkaart biedt scholen en gemeenten praktische handvatten om verzuimende leerlingen weer deel te laten nemen aan het onderwijs.
Hoe kies je als school of gemeente een goede interventie voor het trainen van sociaal-emotionele vaardigheden?
Deze publicatie pleit voor tegengaan van prestatiedruk en geloof in maakbaarheid, voor het mentaal welbevinden van de jeugd tijdens en na de coronapandemie.
Het NJi probeert met deze overzichtsstudie van de ontwikkelingen in coronatijd een antwoord te vinden op de vraag: Hoe gaat het met de jeugd?
Hoe zorg je ervoor dat jongeren zich beter aan de COVID-maatregelen houden? Betrek ze bij het bedenken van de maatregelen.