Gedaald welbevinden, geknakt vertrouwen
PublicatieHet NJi keek samen met studenteninitiatief Lieve Mark naar de impact van de coronacrisis op het mentaal welbevinden van studenten.
Het NJi keek samen met studenteninitiatief Lieve Mark naar de impact van de coronacrisis op het mentaal welbevinden van studenten.
Hoe kies je als school of gemeente een goede interventie voor het trainen van sociaal-emotionele vaardigheden?
Deze publicatie pleit voor tegengaan van prestatiedruk en geloof in maakbaarheid, voor het mentaal welbevinden van de jeugd tijdens en na de coronapandemie.
Het NJi probeert met deze overzichtsstudie van de ontwikkelingen in coronatijd een antwoord te vinden op de vraag: Hoe gaat het met de jeugd?
De decentralisatie van de jeugdzorg in 2015 is door organisaties verschillend opgepakt. Het Nederlands Jeugdinstituut volgde vier organisaties. Lees meer.
Casusonderzoek geeft de mogelijkheid te leren van andermans ervaring. In de publicatie Leren van casuïstiek leggen we uit wat je kunt leren van casussen.
Hoe zorg je ervoor dat jongeren zich beter aan de COVID-maatregelen houden? Betrek ze bij het bedenken van de maatregelen.
Hoe kan je als leerkracht het beste omgaan met het vermoeden dat een leerling slachtoffer is van huiselijk geweld of kindermishandeling? Meer informatie.
Hoeveel gegevens mogen scholen en externe partners uit de regio met elkaar uitwisselen? Handreiking gegevensuitwisseling ziet privacy als een hulpmiddel.