De kracht van integraal werken
PublicatieHoe organiseren scholen, samenwerkingsverbanden, gemeenten, zorgaanbieders en zorgkantoren samen met ouders en jongeren zorg in onderwijstijd?
Hoe organiseren scholen, samenwerkingsverbanden, gemeenten, zorgaanbieders en zorgkantoren samen met ouders en jongeren zorg in onderwijstijd?
In het magazine 'Iedereen doet mee' besteden we aandacht aan hoe je samen kunt toewerken naar zorg in onderwijstijd.
Het NJi keek samen met studenteninitiatief Lieve Mark naar de impact van de coronacrisis op het mentaal welbevinden van studenten.
Een uitgebreid verslag van een bijeenkomst over verbinding tussen onderwijs en zorg.
Het is tijd om door andere brillen naar de veiligheid van kinderen te kijken en beter te begrijpen waarom we eigenlijk doen wat we doen.
Hoe kies je als school of gemeente een goede interventie voor het trainen van sociaal-emotionele vaardigheden?
Deze publicatie pleit voor tegengaan van prestatiedruk en geloof in maakbaarheid, voor het mentaal welbevinden van de jeugd tijdens en na de coronapandemie.
Het NJi probeert met deze overzichtsstudie van de ontwikkelingen in coronatijd een antwoord te vinden op de vraag: Hoe gaat het met de jeugd?
Het ZMOLK-pakket biedt middelen voor kwaliteitsborging van passend onderwijs voor leerlingen met een licht verstandelijke beperking. Meer informatie.
Hoe zorg je ervoor dat jongeren zich beter aan de COVID-maatregelen houden? Betrek ze bij het bedenken van de maatregelen.