De kracht van integraal werken
PublicatieHoe organiseren scholen, samenwerkingsverbanden, gemeenten, zorgaanbieders en zorgkantoren samen met ouders en jongeren zorg in onderwijstijd?
Hoe organiseren scholen, samenwerkingsverbanden, gemeenten, zorgaanbieders en zorgkantoren samen met ouders en jongeren zorg in onderwijstijd?
In het magazine 'Iedereen doet mee' besteden we aandacht aan hoe je samen kunt toewerken naar zorg in onderwijstijd.
Het NJi keek samen met studenteninitiatief Lieve Mark naar de impact van de coronacrisis op het mentaal welbevinden van studenten.
Een interactief overzicht van het jeugdveld dat bedoeld is om te laten zien wie er allemaal bij een gezin betrokken kunnen zijn.
Een uitgebreid verslag van een bijeenkomst over verbinding tussen onderwijs en zorg.
Het is tijd om door andere brillen naar de veiligheid van kinderen te kijken en beter te begrijpen waarom we eigenlijk doen wat we doen.
Dit onderzoeksrapport schetst wat de inzet van ervaringsdeskundige jongeren in de jeugdzorg oplevert en wat er nog te verbeteren valt.
Hoe kies je als school of gemeente een goede interventie voor het trainen van sociaal-emotionele vaardigheden?
Deze publicatie pleit voor tegengaan van prestatiedruk en geloof in maakbaarheid, voor het mentaal welbevinden van de jeugd tijdens en na de coronapandemie.
Het NJi probeert met deze overzichtsstudie van de ontwikkelingen in coronatijd een antwoord te vinden op de vraag: Hoe gaat het met de jeugd?