Gedaald welbevinden, geknakt vertrouwen
PublicatieHet NJi keek samen met studenteninitiatief Lieve Mark naar de impact van de coronacrisis op het mentaal welbevinden van studenten.
Het NJi keek samen met studenteninitiatief Lieve Mark naar de impact van de coronacrisis op het mentaal welbevinden van studenten.
Het is tijd om door andere brillen naar de veiligheid van kinderen te kijken en beter te begrijpen waarom we eigenlijk doen wat we doen.
Tom van Yperen schetst diverse kanten van uithuisplaatsingen, zoals de besluitvorming en de verwachtingen in de samenleving.
Hoe kies je als school of gemeente een goede interventie voor het trainen van sociaal-emotionele vaardigheden?
Deze publicatie pleit voor tegengaan van prestatiedruk en geloof in maakbaarheid, voor het mentaal welbevinden van de jeugd tijdens en na de coronapandemie.
Het NJi probeert met deze overzichtsstudie van de ontwikkelingen in coronatijd een antwoord te vinden op de vraag: Hoe gaat het met de jeugd?
Welke interventies over opvoeden en opgroeien zijn er in Nederland beschikbaar? En voor welke doelgroepen en problemen ontbreken ze? Wij onderzochten het.
Casusonderzoek geeft de mogelijkheid te leren van andermans ervaring. In de publicatie Leren van casuïstiek leggen we uit wat je kunt leren van casussen.
Hoe zorg je ervoor dat jongeren zich beter aan de COVID-maatregelen houden? Betrek ze bij het bedenken van de maatregelen.
Het Nederlands Jeugdinstituut beschrijft in deze publicatie goede en minder goede voorbeelden van feitenonderzoek. Lees de studie hier.