Youth Self Report (YSR)
InstrumentDe Youth Self Report (YSR) is een vragenlijst waarop jongeren vragen beantwoorden over hun vaardigheden en emotionele en gedragsproblemen.
De Youth Self Report (YSR) is een vragenlijst waarop jongeren vragen beantwoorden over hun vaardigheden en emotionele en gedragsproblemen.
De (C-)TRF is de versie van de CBCL die leerkracht of leidster kan invullen. De vragenlijst geeft inzicht in het gedrag van het kind of de jongere.
De CBSK geeft een indruk van de wijze waarop een kind zichzelf ervaart en hoe het de eigen vaardigheden inschat. Lees meer over dit instrument.
De VISK is een vragenlijst om sociale problemen van kinderen met een pervasieve ontwikkelingsstoornis in kaart te brengen.
De STEP is een kort instrument waarmee je snel kunt taxeren wat de ernst van de problematiek van een cliënt is.
De SRS-2 meet de ernst van sociale beperkingen die gepaard gaan met autismespectrumstoornissen.
De SEV meet in hoeverre kinderen problemen vertonen in hun sociaal-emotionele ontwikkeling.
De CBSA is een zelfrapportagelijst voor jongeren (12-18) om een indruk te krijgen van hun competenties en eigenwaarde.
CERQ meet negen copingstrategieën en kan worden gebruikt bij het bepalen van een cognitieve strategie.
De Children's Communication Checklist verzamelt informatie over de communicatieve vaardigheden van kinderen van 4-15 jaar. Lees meer over het instrument.