JGZ-richtlijn Houding en bewegen
RichtlijnInformatie over voorlichting, signalering, begeleiding en verwijzing om een goede houding en gezonde beweging te stimuleren.
Informatie over voorlichting, signalering, begeleiding en verwijzing om een goede houding en gezonde beweging te stimuleren.
De richtlijn biedt handvatten voor professionals die betrokken zijn bij de hulp aan kinderen en jongeren met ernstige spellingsproblemen en dyslexie.
Deze richtlijn biedt professionals binnen de jeugdhulpverlening handvatten bij het helpen van kinderen en jongeren met stemmingsproblemen of -stoornissen.
Het doel van deze richtlijn is een landelijk uniforme werkwijze tot stand te brengen die effectief en efficiënt is bij motorische ontwikkelingsproblemen.
Deze richtlijn geeft informatie over de normale taalontwikkeling en biedt handvatten om kinderen en jongeren met problemen in taalontwikkeling te begeleiden.
Deze zorgstandaard biedt professionals in de geestelijke gezondheidszorg een maatstaf voor de zorg aan patiënten met angstklachten of een angststoornis.
In deze richtlijn is er naast aandacht voor vroegsignalering van psychosociale problemen, ook aandacht voor interventies en samenwerken in de keten.
Deze richtlijn is een leidraad voor JGZ-professionals om samen met de individuele jeugdige met angstklachten (en ouder) de juiste afwegingen te maken.
Het doel van de richtlijn is om een geïntegreerde diagnostiek en behandeling te bieden voor de combinatie van verslaving en angstklachten bij adolescenten.
In de LESA Angststoornissen worden de taken beschreven die specifiek behoren tot het werkgebied van de huisarts en de eerstelijnspsycholoog.