JGZ-richtlijn Houding en bewegen
RichtlijnInformatie over voorlichting, signalering, begeleiding en verwijzing om een goede houding en gezonde beweging te stimuleren.
Informatie over voorlichting, signalering, begeleiding en verwijzing om een goede houding en gezonde beweging te stimuleren.
Hoe zien normale en afwijkende reacties van kinderen en jongeren op ingrijpende gebeurtenissen eruit? Hoe ondersteunen jeugdprofessionals daarbij?
De richtlijn biedt handvatten voor professionals die betrokken zijn bij de hulp aan kinderen en jongeren met ernstige spellingsproblemen en dyslexie.
Deze richtlijn is een leidraad bij het voorkomen, verminderen en toepassen van dwangvoeding bij eetstoornissen.
Deze richtlijn biedt professionals binnen de jeugdhulpverlening handvatten bij het helpen van kinderen en jongeren met stemmingsproblemen of -stoornissen.
Doel van deze richtlijn is om professionals in de jeugdhulp en jeugdbescherming een gedragen fundament te bieden voor het handelen bij kindermishandeling.
Deze zorgstandaard gaat in op de inhoud en organisatie van zorg voor mensen met ADHD, waarbij het perspectief van patiënten centraal staat.
Het doel van deze richtlijn is een landelijk uniforme werkwijze tot stand te brengen die effectief en efficiënt is bij motorische ontwikkelingsproblemen.
Deze module biedt een kwaliteitsstandaard voor cultuursensitieve aanpassingen en toevoegingen aan bewezen effectieve diagnostiek en behandelingen.
Deze richtlijn geeft informatie over de normale taalontwikkeling en biedt handvatten om kinderen en jongeren met problemen in taalontwikkeling te begeleiden.