Hoorrecht in de praktijk: het verschil tussen luisteren en je gehoord voelen
Nils liep vast in het regulier onderwijs en stapte over naar de Einstein Class. Nils en zijn leraar vertellen hun verhaal.
Nils liep vast in het regulier onderwijs en stapte over naar de Einstein Class. Nils en zijn leraar vertellen hun verhaal.
Een selectie van risicofactoren en beschermende factoren voortijdig schoolverlaten en verzuim.
De ervaringen van andere ouders kunnen jou en je kind misschien verder helpen. Maar hoe kom je met elkaar in contact?
Elke leerling mist weleens een dag school. Sommige leerlingen zijn lang of blijvend afwezig. Dit noemen we thuiszitten.
Kan of wil je niet meer naar school? Dan krijg je te maken met wet- en regelgeving. Zoals recht op onderwijs en leerplicht.
De coronacrisis heeft wisselende invloed op de sfeer thuis, hoe ouders de opvoeding ervaren en de veiligheid in gezinnen.
Als je als leraar samen met ouders betrokken bent bij de ontwikkeling van een kind, dan heeft dit een positief effect op die ontwikkeling.
Als leraar heb je een belangrijke rol in het bouwen en versterken van een gezond pedagogisch klimaat binnen de klas. Maar hoe doe je dat?
Elk kind heeft wel eens een keer geen zin in school. Maar als je kind vaak niet naar school wil, kan er meer aan de hand zijn. Wat kun je dan als ouder doen?
Je kind dreigt thuis te komen zitten. Het lukt niet om op de huidige school mee te doen. Toch wil dit niet altijd zeggen dat zij geen onderwijs kunnen volgen.