Hoorrecht in de praktijk: het verschil tussen luisteren en je gehoord voelen
Nils liep vast in het regulier onderwijs en stapte over naar de Einstein Class. Nils en zijn leraar vertellen hun verhaal.
Nils liep vast in het regulier onderwijs en stapte over naar de Einstein Class. Nils en zijn leraar vertellen hun verhaal.
Hoe herken je als professional een lichte verstandelijke beperking bij kinderen en jongeren en hoe pas je je hulp daarop aan?
Met praktische kennis zorg je ervoor dat mensen met een lvb beter kunnen meedoen in de samenleving. Maar wat houdt dat in?
Door psychische problemen goed te signaleren kan het wijkteam zorgen dat gezinsleden op tijd de hulp krijgen die zij nodig hebben. Hoe doe je dat?
Welke meerwaarde hebben wijkteams? En wat is er bekend over wat wel en niet werkt in hun hulpverlening? Lees meer op deze pagina.
Een selectie van risicofactoren en beschermende factoren voortijdig schoolverlaten en verzuim.
Preventie heeft grote voordelen voor kinderen, jongeren, ouders en de maatschappij. Daarom heeft preventief jeugdbeleid prioriteit.
Wat is een passende caseload voor wijkteamprofessionals? Lees welke handvatten kunnen helpen om die vraag te beantwoorden.
De ervaringen van andere ouders kunnen jou en je kind misschien verder helpen. Maar hoe kom je met elkaar in contact?
Elke leerling mist weleens een dag school. Sommige leerlingen zijn lang of blijvend afwezig. Dit noemen we thuiszitten.