Als hulpverlening vastloopt: veranderen in negen stappen
Als een situatie vastloopt, vind je houvast door samen lerend te werken aan een kansrijk perspectief voor het gezin.
Als een situatie vastloopt, vind je houvast door samen lerend te werken aan een kansrijk perspectief voor het gezin.
Als leraar sta je er soms alleen voor. Bij het NJi vind je betrouwbare informatie en praktische tips die jou in je werk kunnen helpen.
De werkkaarten op deze pagina helpen je om samen met anderen stil te staan bij stagnatie in een hulpverleningsproces.
Interprofessioneel samenwerken gaat een stap verder dan multidisciplinair werken. Wat is er bekend over de werkzame factoren?
Spijbelen betekent dat leerlingen afwezig zijn zonder toestemming van school. Wat kun je doen als een leerling spijbelt?
Plein3 is een voorziening voor jongeren in een kwetsbare positie. Schoolleider Koert en gedragswetenschapper Eva vertellen meer.
Je kunt als onderwijsprofessional een belangrijke rol spelen in het zorgen voor een prettige thuissituatie van je leerlingen.
De gesloten jeugdzorg wordt om- en afgebouwd. Op deze pagina lees je wat dit betekent voor het organiseren van het onderwijs.
Dit zijn de actuele ontwikkelingen rondom leren in stagnerende en complexe situaties.
Nils liep vast in het regulier onderwijs en stapte over naar de Einstein Class. Nils en zijn leraar vertellen hun verhaal.