Ik heb schulden
Het kan gebeuren dat je iets moet betalen, maar geen geld hebt. Zo kun je schulden krijgen. Dan is het belangrijk om vroeg in te grijpen. Hoe doe je dat?
Het kan gebeuren dat je iets moet betalen, maar geen geld hebt. Zo kun je schulden krijgen. Dan is het belangrijk om vroeg in te grijpen. Hoe doe je dat?
Als je een collectieve activiteit organiseert, wil je weten wat het effect is voor kinderen, jongeren en ouders. Lees hoe je dit aanpakt.
Als een situatie vastloopt, vind je houvast door samen lerend te werken aan een kansrijk perspectief voor het gezin.
Leven in armoede kan langdurige stress bij ouders veroorzaken. Dit kan een negatieve invloed hebben op hun rol als opvoeder.
Het is belangrijk om met de klas te praten over leven in armoede. Hoe doe je dat? Waar moet je tijdens zo'n gesprek op letten?
Suzan Baldinger en Harriët Kollen vertellen in dit praktijkvoorbeeld over hoe de Opgroeiwijk Geuzenveld is ontstaan.
De werkkaarten op deze pagina helpen je om samen met anderen stil te staan bij stagnatie in een hulpverleningsproces.
Ontdek hoe een sterke pedagogische basis kinderen stimuleert, ouders ondersteunt en helpt bij alledaagse opvoedvragen.
Sociaal en cultureel kapitaal ondersteunt de manier waarop kinderen zich ontwikkelen. Maar wat houdt het precies in?
Het model van Bronfenbrenner maakt duidelijk hoe de sociale omgeving van kinderen invloed heeft op hun ontwikkeling.