Risicofactoren en beschermende factoren voortijdig schoolverlaten en verzuim
Een selectie van risicofactoren en beschermende factoren voortijdig schoolverlaten en verzuim.
Een selectie van risicofactoren en beschermende factoren voortijdig schoolverlaten en verzuim.
Loop je ergens tegenaan en wil je weten hoe andere jeugdprofessionals dat aanpakken? Praat dan mee op het Platform Vakmanschap.
De ervaringen van andere ouders kunnen jou en je kind misschien verder helpen. Maar hoe kom je met elkaar in contact?
Elke leerling mist weleens een dag school. Sommige leerlingen zijn lang of blijvend afwezig. Dit noemen we thuiszitten.
Kan of wil je niet meer naar school? Dan krijg je te maken met wet- en regelgeving. Zoals recht op onderwijs en leerplicht.
Hier vind je een aantal werkvormen om creatief kennis te delen, zodat kennis benutten makkelijker en leuker wordt.
Soms schiet het er bij in om kennis op te zoeken, te vragen of te delen. Hoe stimuleer je dat dat toch gebeurt.
De coronacrisis heeft wisselende invloed op de sfeer thuis, hoe ouders de opvoeding ervaren en de veiligheid in gezinnen.
Als je als leraar samen met ouders betrokken bent bij de ontwikkeling van een kind, dan heeft dit een positief effect op die ontwikkeling.
Als leraar heb je een belangrijke rol in het bouwen en versterken van een gezond pedagogisch klimaat binnen de klas. Maar hoe doe je dat?