Monitoring: weten of je werk effect heeft
Als professional is het belangrijk om te weten of je werk het gewenste effect heeft. Je komt erachter met monitoring.
Als professional is het belangrijk om te weten of je werk het gewenste effect heeft. Je komt erachter met monitoring.
Leerlingen krijgen niet altijd dezelfde kansen in het onderwijs. Wat zijn de belangrijkste oorzaken van kansenongelijkheid?
Pubers experimenteren met middelengebruik. Ontdek hoe je als ouder hierover kunt praten en waar je meer te weten kunt komen.
In de puberteit experimenteren jongeren vaak. Op deze pagina lees je waar je antwoorden vindt op vragen over middelen en verslaving.
Op deze pagina vind je een overzicht van bestaande manieren om uitkomsten van een activiteit te meten.
Bij monitoring verzamel je informatie om te beoordelen of je je doelen bereikt. Deze zeven tips helpen daarbij.
Gemeenten krijgen geld van het Rijk voor het tegengaan van onderwijsachterstanden. Welke wettelijke taak hebben gemeenten?
Kansenongelijkheid heeft vaak meerdere oorzaken. Het is dus belangrijk om als gemeente een samenhangende aanpak te ontwikkelen.
Van kansenongelijkheid is sprake als leerlingen door hun achtergrond niet dezelfde resultaten behalen in het onderwijs.
Gemeenten kunnen een belangrijke rol spelen bij kansengelijkheid in het onderwijs. Lees hoe andere gemeenten daaraan werken.