Hoe meet je het effect van collectieve activiteiten?
Als je een collectieve activiteit organiseert, wil je weten wat het effect is voor kinderen, jongeren en ouders. Lees hoe je dit aanpakt.
Als je een collectieve activiteit organiseert, wil je weten wat het effect is voor kinderen, jongeren en ouders. Lees hoe je dit aanpakt.
Als een situatie vastloopt, vind je houvast door samen lerend te werken aan een kansrijk perspectief voor het gezin.
Als leraar sta je er soms alleen voor. Bij het NJi vind je betrouwbare informatie en praktische tips die jou in je werk kunnen helpen.
Suzan Baldinger en Harriët Kollen vertellen in dit praktijkvoorbeeld over hoe de Opgroeiwijk Geuzenveld is ontstaan.
De werkkaarten op deze pagina helpen je om samen met anderen stil te staan bij stagnatie in een hulpverleningsproces.
Interprofessioneel samenwerken gaat een stap verder dan multidisciplinair werken. Wat is er bekend over de werkzame factoren?
Spijbelen betekent dat leerlingen afwezig zijn zonder toestemming van school. Wat kun je doen als een leerling spijbelt?
Plein3 is een voorziening voor jongeren in een kwetsbare positie. Schoolleider Koert en gedragswetenschapper Eva vertellen meer.
Ontdek hoe een sterke pedagogische basis kinderen stimuleert, ouders ondersteunt en helpt bij alledaagse opvoedvragen.
Sociaal en cultureel kapitaal ondersteunt de manier waarop kinderen zich ontwikkelen. Maar wat houdt het precies in?