Monitoring: weten of je werk effect heeft
Als professional is het belangrijk om te weten of je werk het gewenste effect heeft. Je komt erachter met monitoring.
Als professional is het belangrijk om te weten of je werk het gewenste effect heeft. Je komt erachter met monitoring.
Als je een collectieve activiteit organiseert, wil je weten wat het effect is voor kinderen, jongeren en ouders. Lees hoe je dit aanpakt.
Als leraar sta je er soms alleen voor. Bij het NJi vind je betrouwbare informatie en praktische tips die jou in je werk kunnen helpen.
Suzan Baldinger en Harriët Kollen vertellen in dit praktijkvoorbeeld over hoe de Opgroeiwijk Geuzenveld is ontstaan.
Interprofessioneel samenwerken gaat een stap verder dan multidisciplinair werken. Wat is er bekend over de werkzame factoren?
Spijbelen betekent dat leerlingen afwezig zijn zonder toestemming van school. Wat kun je doen als een leerling spijbelt?
Plein3 is een voorziening voor jongeren in een kwetsbare positie. Schoolleider Koert en gedragswetenschapper Eva vertellen meer.
Ontdek hoe een sterke pedagogische basis kinderen stimuleert, ouders ondersteunt en helpt bij alledaagse opvoedvragen.
Sociaal en cultureel kapitaal ondersteunt de manier waarop kinderen zich ontwikkelen. Maar wat houdt het precies in?
Het model van Bronfenbrenner maakt duidelijk hoe de sociale omgeving van kinderen invloed heeft op hun ontwikkeling.