Als hulpverlening vastloopt: veranderen in negen stappen
Als een situatie vastloopt, vind je houvast door samen lerend te werken aan een kansrijk perspectief voor het gezin.
Als een situatie vastloopt, vind je houvast door samen lerend te werken aan een kansrijk perspectief voor het gezin.
Op deze pagina lees je wat de SEJN-instellingen al geleerd hebben dankzij de Lerende Databank Jeugd.
De werkkaarten op deze pagina helpen je om samen met anderen stil te staan bij stagnatie in een hulpverleningsproces.
Dit zijn de actuele ontwikkelingen rondom leren in stagnerende en complexe situaties.
Elke kinderopvanglocatie heeft een pedagogisch beleidsplan. Wat staat er in dit plan en waarom is het nodig? Lees meer op deze pagina.
Wat is goede of verantwoorde kinderopvang? En wanneer spreken we van pedagogische kwaliteit?
Met Alert4You leren pedagogisch medewerkers hoe zij kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, herkennen en signaleren.
Voor het welbevinden van kinderen is het belangrijk dat je als pedagogisch medewerker goed contact heb met ouders. Hoe doe je dat?
Hoe zet je als kinderopvang in op de pedagogische basisdoelen emotionele veiligheid, persoonlijke en sociale competenties en normen en waarden?
Een veilige en stabiele thuissituatie is helaas is niet vanzelfsprekend. Wat kun je als pedagogisch professional voor gezinnen betekenen?