VIPP-AUTI
InterventieVIPP-AUTI bestaat uit zes huisbezoeken waarin video-opnames van ouder-kindinteracties met de ouders besproken worden.
VIPP-AUTI bestaat uit zes huisbezoeken waarin video-opnames van ouder-kindinteracties met de ouders besproken worden.
Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
De situatie van kinderen in de noodopvang is de afgelopen jaren onvoldoende verbeterd. Tot die conclusie komen drie inspecties.
Om het welbevinden en de integratie van jonge vluchtelingen in het Nederlandse basisonderwijs te verbeteren, is een traumasensitieve aanpak essentieel.
De omstandigheden waarin alleenstaande minderjarige asielzoekers worden opgevangen zijn 'schrijnend', aldus de staatssecretaris voor Asiel.
Een nieuwe wet maakt het vanaf nu mogelijk om leerplichtige nieuwkomers in Nederland eerder onderwijs te geven. Dat meldt OCW.
De rechten van kinderen in de crisisnoodopvang voor mensen die asiel aanvragen zijn niet goed geregeld. Hun situatie moet snel verbeteren.