243 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 243

  • Alleen jij bepaalt wie je bent

    Interventie

    Alleen jij bepaalt wie je bent (AJB) heeft als doel het voorkomen en verminderen van overlastgevend en delinquent gedrag.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • Futsal Chabbab

    Interventie

    Een sportinterventie om schooluitval te verminderen, de kansen van jongeren te vergroten en hun zelfontplooiing te bevorderen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    8 tot en met 18 jaar
  • Jongeren vragen meer ruimte voor sport

    Nieuws uit het jeugdveld

    44 jongerenorganisaties roepen het kabinet in een manifest dringend op om meer ruimte te creëren voor sport. Ali Karataş van het NJi onderschrijft het manifest.

  • Jongere in groeikern vaak slechter af

    Nieuws uit het jeugdveld

    Jongeren in groeikernen zijn vaak slechter af dan hun leeftijdsgenoten elders. Dat blijkt uit onderzoek door het Verwey-Jonker Instituut, Bureau Louter en Platform31.

  • Jongens willen anonieme hulp na misbruik

    Nieuws uit het jeugdveld

    Anonieme online hulpverlening werkt drempelverlagend voor mannelijke slachtoffers van seksueel geweld of seksuele uitbuiting, blijkt uit onderzoek.

  • Kindermisbruik gebeurt vooral thuis

    Nieuws uit het jeugdveld

    De dader bij seksueel misbruik van kinderen is vaak een familielid of bekende van het slachtoffer, meldt de Nationaal Rapporteur Seksueel geweld.

  • 'Beleid nodig voor jonge daders misbruik'

    Nieuws uit het jeugdveld

    Om seksueel kindermisbruik door jonge daders te voorkomen is het belangrijk dat er beleid komt voor de ontwikkeling van gezond seksueel gedrag.

  • Ouders minst tevreden met kinderopvang

    Nieuws uit het jeugdveld

    Ouders geven Nederland een 6,6 voor gezinsvriendelijkheid. Ze zijn het minst tevreden over de kinderopvang en het ouderschapsverlof.

  • De waarde van de pedagogische basis

    Publicatie

    In deze studie biedt het NJi een overzicht van de potentiële effecten van een sterke pedagogische basis op de ontwikkeling van kinderen en jongeren.