76 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 76

  • VoorleesExpress

    Interventie

    Interventie waarbij een vrijwilliger komt voorlezen bij kinderen van 2 tot 8 jaar, die opgroeien in een taalarme omgeving.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    2 tot en met 8 jaar
  • Methodiek TOS

    Interventie

    De Methodiek TOS is gericht op het stimuleren van de communicatie van peuters met een taalontwikkelingsstoornis (TOS).

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    2 tot en met 4 jaar
  • BoekStart/BoekenPret

    Interventie

    De interventie streeft ernaar de leescultuur van kinderen te bevorderen om hun taalontwikkeling en leesgedrag te stimuleren.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    0 tot en met 6 jaar
  • LOGO3000

    Interventie

    LOGO3000 heeft als doel dat alle kinderen drieduizend basiswoorden kennen voordat ze naar groep 3 gaan.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    2 tot en met 6 jaar
  • De kracht van integraal werken

    Publicatie

    Hoe organiseren scholen, samenwerkingsverbanden, gemeenten, zorgaanbieders en zorgkantoren samen met ouders en jongeren zorg in onderwijstijd?

  • Regelen zorg in onderwijs eenvoudiger

    Nieuws uit het jeugdveld

    De wet- en regelgeving rondom zorg in onderwijstijd wordt aangepast om de financiering voor leerlingen in het speciaal onderwijs eenvoudiger te organiseren.

  • Iedereen doet mee

    Publicatie

    In het magazine 'Iedereen doet mee' besteden we aandacht aan hoe je samen kunt toewerken naar zorg in onderwijstijd.

  • School2Care heeft positieve effecten

    Nieuws uit het jeugdveld

    De interventie School2Care kan eraan bijdragen dat jongeren onderwijs blijven volgen en plaatsing in gesloten jeugdzorg voorkomen. Dat concludeert Sanne Pronk uit onderzoek waarop zij op 18 januari promoveerde aan de Universiteit van Amsterdam.

  • OCW verscherpt aanpak schoolverzuim

    Nieuws uit het jeugdveld

    Onderwijsminister Wiersma wil het toenemend schoolverzuim en het noodgedwongen thuiszitten van leerlingen aanpakken.