Samen Leren
InterventieSamen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Deze tool begeleidt je door de stappen die nodig zijn om de uitkomsten van een onderwijs-zorgarrangement te monitoren.
Een visie en basisaanpak voor passend onderwijs aan leerlingen met een lvb, ernstige gedragsproblemen en psychiatrische problematiek.
Jongens van 13 tot en met 18 jaar zijn in 2024 minder gaan sporten. Bij meiden bleef het stabiel, blijkt uit NOC*NSF-cijfers.
In dit online magazine lees je wat de opbrengsten zijn uit de Oplossingenlabs rondom het organiseren en financieren van zorg in onderwijstijd.
Een derde van de basisscholen haalt de wettelijke norm van minimaal 90 minuten gym per week niet. Dat blijkt uit onderzoek van het Mulier Instituut.
Nederland doet te weinig om de afspraken in het VN-mensenrechtenverdrag Handicap na te komen, vindt een VN-comité.