171 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 171

  • Samen Leren

    Interventie

    Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 8 jaar
  • Beter Bij de Les

    Interventie

    Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    8 tot en met 12 jaar
  • Fit en Vaardig op school

    Interventie

    Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    5 tot en met 11 jaar
  • YETS

    Interventie

    YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • Veel kinderen spelen niet elke dag buiten

    Nieuws uit het jeugdveld

    Slechts een op de drie kinderen en jongeren komt bijna elke dag buiten om te spelen of te ontspannen. 6 procent brengt nooit tijd buiten door.

  • Jongens zijn minder gaan sporten

    Nieuws uit het jeugdveld

    Jongens van 13 tot en met 18 jaar zijn in 2024 minder gaan sporten. Bij meiden bleef het stabiel, blijkt uit NOC*NSF-cijfers.

  • Flexibel onderwijs in aanpak schoolverzuim

    Nieuws uit het jeugdveld

    Om schoolverzuim aan te pakken en het aantal thuiszittende leerlingen terug te dringen, komt er meer ruimte voor flexibiliteit, maatwerk en preventie in het onderwijs.

  • De kracht van integraal werken

    Publicatie

    Hoe organiseren scholen, samenwerkingsverbanden, gemeenten, zorgaanbieders en zorgkantoren samen met ouders en jongeren zorg in onderwijstijd?